Ticker

6/recent/ticker-posts

Karatay diyeti - Canan Efendigil Karatay

Karatay diyeti - Canan Karatay

Karatay Diyeti diyet için bilinen doğruları alt üst ediyor.


Yıllardan beri kilo verebilmek için uyguladığımız diyetler ve diyetlerin doğru zannettiğimiz yanlışları bir türlü kilo vermeyip, açlık çekerek stresli bir şekilde yaşamamıza neden oldular.

Karatay Diyeti'nden Şu yasak, bu yasak, kibrit kutusu kadar peynir, bir tane salatalık, bir dilim kepek ekmeği, şeklinde diyetlerden bıkanlara müjde.

Profesör Canan Efendigil
Karatay’ın Karatay Diyeti adlı kitabında birtakım diyet ve beslenme kabuslarına son veriliyor.

Karatay diyeti, sıkıntıya girmeden kolayca ve rahatlıkla uygulauabilevceğiniz bir beslenme ve yaşam biçimini siz sunmaktadır. Her gün semt pazarlarında bulunan yiyeceklerin sağlıklı bir şekilde hazırlanıp tüketilmelerinin planlanması için bir klavuz niteliğindedir.

Karatay Diyeti  Sağlıklı bir yaşam, yediden yetmişe, çocuk, genç,hamile, lohusa, hasta her bireyin hayat boyu kolaylıkla uygulayabileceği önerleri içermektedir.


Karatay Diyeti uygularken dikkat edilmesi gereken öncelikli ve önemli unsurlardan birisi de fiziksel aktivitenin giderek artırılmasıdır. Fizik aktivitenizi yaşam boyu sürecek şekilde sevdiklerimizle ve arkadaşlarımızla beraber yapmayı planlamalısınız.


Toplu halde yapılan yürüyüşler,dans ve yüzme partileri düzenlemek stres atmak ve sağlıklı kalmak için son derece yararlıdır. Fiziksel aktiviteler ancak devamlı ve düzenli bir şekilde yaşam şekliniz olursa yararlı olacaktır.


Fazla kilolar verildikten sonra fiziksel aktivite yapmaya devam edilmediğinde yüksek glisemik indeksli yiyeceklere saldırılır ve verilen kilolar hızlı bir şekilde geri alınır.


Karatay diyeti önerilerini kısaca özetleyelim:


* Sızma zeytinyağı ile hazırlanan bakla, kabak, kalye, kuru ve taze fasülye gibi her türlü sebze yemeği yenilebilir.


* Salata ve yemeklerde ısıl işlem görmemiş soğuk sıkım zeytinyağı kullanılabilir.

* Bir tabak kadar kuru veya taze sebze yemeği tüketilebilir.

* Salatalara ve yoğurda her türlü taze veya kuru nane,fesleğen, kekik, taze veya kuru maydanoz vb otlar ilave edilebilir.


* Yemekle birlikte makarna, prinç pilavı ve ekmek tüketilmeyecek.

* Ayçiçek ve mısırözü yağları yemek pişirmede ve kızartmalarda kesinlikle kullanılmayacak

- Ayçiçek ve mısırözü yağları ısıtıldığında trans yağlar oluşur.


- Ayçiçek ve mısırözü yağları yüksek ısıda doğal özelliklerini kaybedip trans yağlara dönüşüler. Trans yağlar,kan yağlarından trigisedleri yükselterek karaciğer yağlanmasını başlatır. Bu sebeple trans yağlar kalp, damar hastalıkları, felç ve her türlü kanser nedeni olan en zararlı yağlardır.


- Trans yağlar, hayvansal katı yağlardan daha tehlikelidir ve daha öncede bahsetmiş olduğumuz gibi her türlü dejeneratif hastalığın, alerji ve kanserin başlama sebebiidir.

- Trans yağlar, insülün direncini başlatan en tehlikeli kimyasal maddelerdir.
 İnsan vücudu doğal olmayan bu yağları tüketmeye programlanmamıştır.
 

* Margarin haline dönüştürülmüş olan sıvı yağlarda da  fazla miktarda trans yağ meydana gelmektedir. Bu nedenle margarin yağı kullanılmamalıdır.
 

* Vücudun yağlanmasını önlemek ve bozulmuş kan yağlarını normalleştirmek amacı ile mutlaka doğal geleneksel usul-tereyağı ve esansiyel sıvı yağlar tüketilmelidir. Doğal balık yağı omega-3 ve kolesterol, bütün hücre zarlarımızın temel yapı maddeleridir.

- Hücresel tıp, hücre zarlarının yapısını inceleyen bir bilim dalıdır. Çağımızda nano teknolojinin ilerlemesi sonucu, hücre zarlarının yapısını en ince ayrıntılarına kadar inceleyebilmeyi mümkün kılmıştır. Elde edilen ayrıntılı bilgiler sonucu hücre zarlarının doğal yapı taşı olan Omega-3 yağ miktarının azalması ve Omega-6 yağ miktarının fazla olması sonucu, hücrelerin normal olarak çalışamadığı; zayıflayarak her türlü hastalığa zemin hazırladığı bilimsel olarak gösterilmiştir.


- İleri yağlarda ortaya çıkan bütün dejeneratif hastalıkların nedeni olarak, hücre zarlarında  Omega-3 yağ miktarının azalması, buna oranlar Omega-6 ve trans yağ miktarının çok artmış olması gösterilmiştir. Taş devrinde yaşayan insan kalıntılarından alınan DNA örneklerinde dejeneratif hastalıkların bulunmadığı ve Omega-3/Omega-6 oranının 1/1 olduğu bildirilmiştir.
 

* 
Kan glikozuna hızla dönüşen, boş kalorili tatlı oldukları için  Bal, reçel ve pekmez tüketilmeyecek

* Tatlılara, Çaya ve kahveye hiçbir şekilde tatlandırıcı konulmayacak.


-Suni (yapay) tatlandırıcılar karaciğer ve iç yağlanmasına neden oluyor ve şeker hastalığını başlatıyor.

*  Her gün 2-2.5 litre taze limonlu doğal kaynak suyu tüketilmeli.

* Üstünde diyet yazan çikolata, bisküvi,  kurabiye, şeker vb yenilmeyecek.
 

* Hiçbir şekilde diyet ve gazlı içecekler tüketilmeyecek.
 

* Keten tohumu ve balık yağı (omega-3), kanı sulandırır, kan yağlarını düzenler  ve kilo almayı önler, kilo vermeyi kolaylaştırır, hipertansiyon ve depresyon gelişmesini önler.
 

* Keten tohumu azar azar yiyeceklere eklenebilir. Susam da keten tohumu kadar faydalıdır. Arzu edildiğinde onun yerine kullanılabilir.


-Keten tohumu, doğal olarak kabızlığın giderilmesi için faydalıdır. Fazla tüketildiğinde ishal yapabilir.
 

* Tüketilen yiyeceklerin doğal ve bütün olmasına dikkat edilmelidir.
 

* İşlenmiş olan yiyeceklerde gizli olarak damak tadını etkilemek amacı ile, tehlikeli ve kanser yapan , damar sertliğini başlatan zararlı trans yağlar ve bozuk şekerler bulunmaktadır.
 

* Yemeklerde tuz miktarı azaltılmalıdır. Rafine tuz yerine kristal kaya tuzu (cam veya ahşap değirmende öğütülerek) kullanılmalıdır. 

* Tahıllar, un ve nişastalı bütün gıdalar tüketildikten hemen sonra kan şekerine dönüşürler. Bu tür gıdalar, daha sonra karaciğer yağı ve iç organ yağı olarak depo edilirler. İnsülin ve leptin direncini başlatır ve giderek artırdığı için tüketilmemelidir. 

* Fazla miktarda meyve ve meyve suyu tüketildiğinde de, vücudumuzun kan şekerinde aşırı miktarda yükselme görülür. Enerji olarak kullanılmadıkları için kan yağlarına dönüşür ve yağ olarak birikirler. Selülit oluşmasına neden olurlar. Selülit, insülin ve leptin direncinin önemli bir belirtisidir. Bu sebeple meyveler, özellikle az miktarda tüketilmelidir.


- Araba lastiği şeklinde göbek yağlanması çok tehlikelidir. Göbek yağlanması, karaciğer yağlanmasının ve insülin-leptin direncinin önemli bir kanıtı ve belirtisidir. Göbeği olan herkesin önce karaciğeri yağlanır, daha sonra da göbek yağı artmaya başlar.


- Kalp, damar, böbrek gibi organların yağlanması da karaciğer yağlanması ile başlamaktadır. Kadınlarda selülit, kalça ve göbek yağlanması; erkeklerde göbek yağlanması ve memelerin büyümesi de saydığımız bu nedenlerdendir.


- Kan yağlarının bozulması, kan kolesterolün yükselmesi de karaciğer yağlanmasının kaçınılmaz bir sonucudur.


- Şişmanlık, Dünya Sağlık Örgütü tarafından en tehlikeli hastalıklardan biri olarak kabul edilmektedir. Dejeneratif dediğimiz, ileri yağlarda ortaya çıkan öldürücü hastalıkların sebebi kilo alma, yani vücudun yağ miktarının artmasıdır.


- Ancak unutmayalım ki şişmanlık ve şişmanlığın neden olduğu, ileri yaşlarda ortaya çıkan hastalıklar, genel kanının aksine önlenebilir hastalıklardır. Özellikle 30’lu yaşlarda farkında olmadan yavaş yavaş karaciğer yağlanması başlamaktadır. Bunun zamanında farkına varılarak karaciğer yağlanmasını önlemek mümkündür.  Bu şekilde 40-50 yaşlarda ortaya çıkacak olan bir çok sağlık sorunu yaşanmayacaktır. Bu hastalıklar genetik değildir ve önlenebilir.
 
* Beslenmenin önerildiği şekilde düzenlenmesinin dışında hergün 40-50 dakika sık adımlarla yürüyüş yapılmalı. Evde 10 dakika ip atlanabilir. 30 dakika sevilen bir müzik dinlenebilir. Bir arkadaş, kardeş veya eşiniz ile 10-20 dakika dans edebilirsiniz.
 

* Son olarak her gün 2-3 gr katkısız Omega-3 tüketilmelidir.


-Omega-3 yağ kapsüllerinin içinde kesinlikle Omega-6 yağı bulunmamalıdır.
 

Karatay diyeti detaylı bilgi için tıklayın 

     

Yorum Gönder

30 Yorumlar

  1. Gülden Varol7 Kasım 2011 21:35

    ilk defa doğruyu söyleyen bir uzman çıktı sonunda. neydi o saçma diyetler! çikolata için de bitter olması şartıyla az miktarda çikolata sorunu çözer sanırım.

    tabi dondurma değil de ona yakın şeyler olabilir. sütlü tatlılar gibi :) sadece bir öneri.

    YanıtlaSil
  2. karatay diyetinde ikinci haftadayim ve üç kilo verdim. en önemlisi hocanin dedigi gibi surekli basıma bela olan acıkma hissimden kurtuldum... yediklerim yüzünden artık daha hareketli ve kuvvetli hissediyorum kendimi. ayrıca canım da (eskiden cok sevdigim halde) sekerli yiyecek istemiyor. kilo problemini herne yaptiysa çözemeyen ben, aynı sorundan muzdarip herkese bu diyeti öneririm.

    YanıtlaSil
  3. karatay diyetinde altıncı günüm harika gidiyor,hiç acıkma hissi falan yok.

    hiç yemediğim kadar fındık,fıstık, badem yiyorum(karatay hocanın önerdiği kadar).

    bugün tartıda 800 gr eksik görünce de daha çok motive oldum.

    herkese kolay gelsin..

    YanıtlaSil
  4. merhaba,ben muğla bodrum'dan cemile bende yaklaşık bir ay önce bu diyete başladım ve 2.5 kilo verdim.üstelikde bir çok kaçamağım oldu.bir kez doyana kadar saç böreği yedim,bir defa çikolata yedim ve akşam yemeğimde bir kaç defada saat akşam 8 i biraz geçmişti.tabikide çoğunlukla harfiyen uydum diyete.çok mutluyum.yıllardır boşuna ızdırap çektim,acı çektim.devlet hastanelerinde diyetisyenlere gittim,biraz zayıfladım ve tekrar yine kilo aldım.reductil adında bi ilaç kullandım(dr.heyet raporuyla),çok iyi kilo verdim.ama tekrardan kilolarımı geri aldım.neler denemedim ve neler yapmadımki.hepside boşuna zaman kaybıymış,eziyetmiş,işkenceymiş.spor salonlarına bile gittim.şunu anladımki,artık doğru beslenmeyi öğrendim,doyarak sağlıklı ve mutlu yaşamayı,formda kalmayı öğrendim.Prof.Dr.Canan KARATAY'a sonsuz teşekkürlerimi bir borç bilirim..

    YanıtlaSil
  5. cok tesekurler gercekten cok ıyı bır dıyet aslında bu bır dıyet degıl bence bır yasam bıcımı olmalı bızım ıcın bende 6 yıl amerıkada kaldım hocamın dedıgı gıbı orda nezeytın ne peynır var bızım ulkemız bu konuda bır cennet bence burdakı en buyk destek aksam 8 den sonra yemek yenılmemesı

    YanıtlaSil
  6. Kaldırıldığım Devlet hastenesinin acilinde 5,5 satten fazla kalp krizi geçirdikten sonra teşhis konabildi ve benim kalbim hasardan dolayı iyi çalışmıyor.

    Krizden 1 ay sonra Aydın ADÜ. hastanesinde başarılı açık kalp ameliyatı oldum.

    Kas erimesi,yorgunluk ve hafıza zayıflığı yaşıyorum,

    Kendisine müteşekkirim.

    Azmi Gürer/Aydın

    YanıtlaSil
  7. ben dietinize harfiyen uymadım haftada bir kilo verdim birde uysam ama 5 kilodan sonra sabit kaldım sebebi nedir acaba teşekkürler

    YanıtlaSil
  8. YUMURTAYA ALLERJİM VAR BU DİYETİ DE YAPMAK İSTİYORUM YERİNE NE KOYABİLİRİM

    YanıtlaSil
  9. Yaklaşık 1,5 aydır Karatay diyetini uyguluyorum. Çok iyigidiyor. 3,5 kilo verdim. Teşekkürler Sayın Canan Karatay.

    YanıtlaSil
  10. Yaklaşık 1,5 aydır Karatay diyetini uyguluyorum. Çok iyigidiyor. 3,5 kilo verdim. Teşekkürler Sayın Canan Karatay.

    YanıtlaSil
  11. merhaba arkadaşlar 20 şubat 2012 de 81 kg ile diyete başladım.ama bu kiloya gelene kadar inanın okadar çok yöntem denedimki.verdim aldım tekrar verdim tekrar aldım.ve sonuç tartıda 81 i gördüm.ve Karatay diyetini keşfettim.şuan okadar mutluyumki ve okadar iyi gidiyorki.bugün itibariyle 73 kg ı gösterdi tartı.60 ı görene kadar devaaaaam:))))

    YanıtlaSil
  12. Sayın hocam; Bundan sonra damak keyfimden feragat etmemeye karar vermişken 10.Şubatta bir kitapçıda kitabınız gözüme takıldı.İnanmayarak ama merakla satın aldım.saat 15:00 civarıydı.bir çırpıda 30 sayfa okudum ve akşamı yazdıklarınızı harfiyen uygulamaya başladım çünkü hayatımda ilk defa neden kilo aldığımı anladım.gösrediğiniz yolda vurguladığınız gelişmeleri aynen kendi vücudumda yaşadım.Aralarda bazı tıp doktorlarının ve diyetisyenlerin muhalefetiyle karşılaştım ancak konuşmalarımızdan sonra size olan güvenim daha arttı.83,6 ile başladım , bugün 76 kiloyum.hergün rahatlıkla 5 km yürüyorum.enerjik mutlu ve tokum.ekstra para harcamadan sağlıkla besleniyor ve hayatım değişmeden kilo veriyorum.Bu basit ve karşılıksız bilgiler için sonsuz teşekkürler.

    YanıtlaSil
  13. yeni yıla girerken kilo vermeye karar vermiştim.ama nasıl olacatı onu bilmiyordum.diyetisyene gitmeden herhengi bir diyet uygulamaya karar vermiştim ki...sayın hocamın kitabını duydum ve hemen aldım.bırakın diyeti hayatımda beslenme adına ne yanlışlarım varmış meğer.kitabı okudukça ona uygun beslneme ve egzersizle 15 ocakta başladığım diyette 80 kilodan 68 düştüm...3 kilom kaldı.kitaptakileri takip etmeye başldığımda açıkmadığımı farkettim bu benim için harika bir şeydi...hocama bu kıymetli bilgileri bizimle paylaştığı için çok tşk ederim.kitap bundan sonra benim başucu kitabım.

    YanıtlaSil
  14. İnanmak istiyorum, ve galiba inandırıcı da geliyor. Ben kitabı alıp başlayacağım ve kesinlikle sizleri haberdar edeceğim umarım mutlu sonla bitecek...

    YanıtlaSil
  15. dıyete baslayannn gelısmlerden haber edersee ve aydaaa 5 yada 6 kıloo verebılınıyorsaaa hemen yapıverrım:))))

    YanıtlaSil
  16. Ben bir ayda 7 kilo verdim. 96 dan 89 kiloya indim. Ancak bu kısa süre uygulanacak bir diyet değil. ömür boyu uygulanması gereken bir beslenme tarzı.

    YanıtlaSil
  17. aydaa 7 kılomu verdın super yaaa gercektenn mı yaa ?? pekı harfıyen uyguladın mı spor falan yaptınmı bıdeee su durum varrr kımının metobolızması cok yavas calısıymusss tıroıd bezlerı falan bıseyler dıyolrdı neyseee eger gercektn böylesee bendee baslımmm SUAN 71ım 60 dussem ne ısterım yaa deddgın gıbı aslnda bı bı dıyet olrak görmıcen bı omur boyu saglıklı beslenmke ıcın bu sart (NESRİN)

    YanıtlaSil
  18. Arada kaçamak yaptığım da oldu. sabah ve akşam 1 er saat yürüdüm. çok güzel oldu.

    YanıtlaSil
  19. ben yuruyemem yaa cocugum var 3 bucuk yasındaaa.onu bırakıp gıdemeyecegım ıcın onladaaa cıkamıyorum rahat bırakmıor benı bılmıorum nasıl yapıcam aaslındaa benım tek derdım ırademe sahıp olammmak hemen npes edıorumm eskı resımlerımee bakıp üzülüyorum evlendıgımde 48 kıloydm ama cok zayıftım ben 60 olsam yıneee zayıf oluyo ama ıyı oluyo en azından.sımdı o eskı resımlere bakıorumdaaa bu ben mıyım dıorum veee her gordugumdee daha cok uzuluyrummm ama yapamıorum ısteeee bıseye sınırlendgımdeee bıseye uzuldgmdeee hemen kendımı yemege verıyorummmm ıradesıızm ): kendımıı kandıryorum bu halımden memmnunum dıyıp kendımı rahatlatmya calısıyrum aslnda deılımm ): arkadasım senn dıyetını bana acıklmalı yazarsan cok sevnrım ( NESRİN)

    YanıtlaSil
  20. Özel bir diyet menüsü uygulamıyorum. ekmek, prinç, şeker, tatlı tüketmiyorum, şekerli meyveleri azalttım. yeşil sebze ve salata tüketimini artırdım.

    YanıtlaSil
  21. zaten bu ddeıklerını kestıkten sonra bıdeee ozel dıet uygulamanada gerk kalmazkıı zaten bunu yapınca en az 7 verrısınn.hıc sekersz olormu yaaa valla ben sadece salata yııp sekersız tatsız tutsuzz yeyıpp doyamamkı (nesrin) bölede olmaz yaaa

    YanıtlaSil
  22. kitabı alıp ilk 30 sayfasını okursanız insan denen makinanın nasıl çalıştığını anlarsınız kitapda anlatılan her konu onlarca bilimsel makaleye atıfta bulunarak izah ediliyor. okuduktan ve hayata geçirdikten sonra eminim herkesin sonraki yaşantısı çok farklı olacak. yaşadığımız bütün sağlık sorunlarının temel nedeni vücudumuzun nasıl çalıştığını yediklerimizin nelere yol açtığını bilmememiz insan şeker yemeden de ekmek yemeden de yaşayabilir ki belli bir aşamadan sonra ufak tefek kaçamaklar sorun olmuyor şunu bilinki 1930 lardan önce kanser diyabet şeker gibi hastalıklar yoktu inanmayan internetten araştırsın hepsinin nedeni değişen beslenme şeklimiz yani işlenmiş hazır gıdalar. bugüne kadar ne biliyorsanız unutun 6 aydır uyguluyorum ve bana bunu anlatan arkadaşıma duacıyım sadece ön yargılı olmayın. 6 ayda 86'dan 71'e indim ve sabitim mutluyum sağlıklıyım

    YanıtlaSil
  23. Karatay diyeti uzun zamandır ilgimi çeken bir diyetti..gerçekten sağlıklı olabileceğine inanıyorum..boyum:1.62 kilom 59 çok fazla değil ama 5-6 kilo fazlam var ve bir türlü boğazımı kesip bu kiloyu veremiyorum ama bu mantıklı diyetle bunu başarabileceğime inanıyorum..ve yarın sabahtan itibaren bu diyete başlayacağım ..sonuçları buradan sizlerle paylaşacağım..başlayan herkese kolay gelsin..

    YanıtlaSil
  24. kilo vermek icin bende karatay diyetine karar verenlerdenim.10 gundur yapıyorum.yalnız ilk hafta 2 kilo vermisken bu hafta daha hic kilo veremedim.gerci bu hafta mecburen diyetime dikkat edemedim ama sevindigim tek sey verdigim kiloyu hemen almadim.

    spora basladigimda daha rahat verecegime inaniyorum.

    sadece tek sıkıntım gunluk programa uydugumda yani yemek aralarini 4-5 saate ayarladigimda ve aksam 8 -9 dan sonra hicbir sey yemedigimde cok sevmeme ragmen meyve yemeye vaktim kalmiyor.

    meyveyi nezaman yemem gerektigi konusunda bilgisi olan varmi?

    YanıtlaSil
  25. Karatay Diyeti resmen hayata bakışımı değiştirdi. Sayesinde 7 ayda 32 kilo verdim. Çok diyetler gördüm, çok diyetisyenler gördüm çok kereler zayıfladım ama hep geri aldım. Şimdi pişmanlık duymadan sevdiğim bir çok şeyi yiyor ve kilo veriyorum. Sağolsun Canan Hoca.

    YanıtlaSil
  26. Canan Hocam Allah razı olsun sizden. Ben yeğenimden duydum kitabı aldım hemen ve 3 ayda 10 kg verdim. depresyondan ve saklanmaktan kurtuldum. Adeta yeniden doğdum, hayatı şimdi daha çok seviyoru. Çevremde gördüğüm kilolu herkese şiddetle tavsiye ediyorum. Zaten çevrem de çok etkilendi. Hala ne duruyorsunuz, vakit kaybetmeyin hemen kitabı alın okumaya başlayın.
    Sevgiler Canan Hocam.

    YanıtlaSil
  27. benim de yıllardır yaşadığım bu şişmanlık,diz ağrılarım bel ağrılarım oluştu bu nedenle.Zayıflamak istiyorum ama aşırı bahar alerjim var test yaptırdım,ilaç kullanıyorum yıllardır.

    farklı farklı ilaç verdi doktorlar ama sadece birazcık rahatlatıyor o kadar, canan hocam alerji konusunda ne önerir ya da canan hocayla nasıl iletişime geçebilirim çok yoruldum alerjiden.

    Ayrıca insilün direncim de var ilaç verdi doktorum değeri 13 ilaç kullanayım mı.Kitabını aldım çok beğendim uygulamaya başladım ama alerjim ve insülin direncimden dolayı etkisini göremiyorum,kitaptada öyle yazıyor zaten alerjisi olan insilün direnci olan D vitamini eksikliği olan zayıflayamaz diye.

    Bende hepsi var.Ama insilün direnci olmama rağmen şekeri ekmeği kesince daha geç acıkıyorum ona da şükür.Hocam lütfen yardım edin

    YanıtlaSil
  28. organik bir kavanoz bala + 3 tatlı kaşığı çörek otu+ 3 adet büyük soğanı (dometes rende tarafı) ile rendeleyip karıştırın* sabah aç gece yatarken bir tatlı kaşığı yiyin alerjiden eser kalmaz geçmiş olsun..

    YanıtlaSil
  29. Bu diyetle(yemek yeme alışkanlığı) ile 102 kgdan 81'e düşdüm.21 kilo verdim.İnanın zor değil.iyi kahvaltı,proteinli ve sebzeli aksam yemegi,aralarda da acıkırsanız kuruyemiş ayran.bir de günde 1 saat yürüyüş.bu kadar.

    YanıtlaSil
  30. 1.5 ayda 10 kilo verdim ben Canan karatay diyetiyle ama Almanya'sa olduğum için herşeyi marketten aldım yinede aynı sonuç 10 kilo daha vermek istiyorum yola devam

    YanıtlaSil

Mucize iksirler bloğumuzda Uzmanların tariflerini sizlerle paylaşıyoruz. Uzmanların sitemizle hiçbir bağlantıları yoktur.