EN İYİ PROBİYOTİK GIDALAR




EN SAĞLIKLI 11 PROBİYOTİK GIDA

Probiyotikler sağlığımız için faydalı canlı mikroorganizmalardır. Bu yararlı bakterilerin vücudumuzda Sindirim sistemi sağlığını kormak, depresyonu azaltmak, kalp sağlığını korumak gibi
bazı işlevleri vardır. Yapılan araştırmalar cildimizin de daha iyi görünmesini sağladığını göstermekte.


Bugünlerde probiyotik takviyelerini kullanmak oldukça yaygınlaştı. Ancak en iyisi bakterilerin yardımı ile fermente edilen yiyeceklerden almak. 

Farklı kültürlerden canlı probiyotik içeren fermente 11 gıda:

1. Yoğurt
Doğal probiyotikler içeren yoğurt sağlık için çok yararlıdır. Laktoz intoleransı olan kişiler için sütten daha iyidir.

2. Kefir
Kefir kelimesinin “keyif” kelimesinden geldiği düşünülüyor, içtikten sonra insan kendini iyi hissettiği için böyle adlandırıldığı söyleniyor. Kefir probiyotik açısından yoğurttan daha iyi bir kaynaktır. Laktoz intoleransı olanlar rahatlıkla tüketebilir.

3. Sauerkraut
Almanların yaptığı bir çeşit lahana turşusudur. Probiyotiklerin yanı sıra bol miktarda vitamin, mineral ve antioksidan içerir.

4. Tempeh
Fermente bir soya ürünüdür. Ete alternatif olarak tüketilmesi yaygındır, bolca protein içerir. Ayrıca çok miktarda hayvansal gıdalarda bulunan B12 içerir.

5. Kimchi
Yemeğin yanında yenen baharatlı bir Kore yiyeceğidir. Genellikle fermente edilen lahanadan yapılır, laktik asit bakterileri içerdiği için sindirime yardımcıdır.

6. Miso
Japonların yaptığı fermente bir soya ezmesidir. İyi bir protein, lif, vitamin ve mineral kaynağıdır. Kanser riskini ve özellikle kadınlarda inme riskini azalttığı söylenmektedir.

7. Kombucha
Fermente siyah veya yeşil çaydan yapılan bir içecektir. Çeşitli yararları olduğu söylenmektedir ancak bunları gösteren pek çalışma yoktur.

8. Kornişon turşusu
Tuzlu suda fermente edilen salatalıklar K2 vitamini açısından zengindir. Sirkeyle yapılan turşuların probiyotik etkisi azdır.

9. Yayık ayranı (buttermilk)
Tereyağı yapıldıktan sonra kalan sıvıdır. Bu şekilde doğal olarak elde edilmişse probiyotik içerir. Marketlerde satılanlar probiyotik içermez.

10. Natto

Japon mutfağının vaz geçilmezi olan bir diğer soya ürünüdür. Çok miktarda K2 vitamini içerir.

11. Bazı peynir çeşitleri

Bütün peynirler fermente edilerek yapılıyor ancak hepsi probiyotik içermez. Gouda, mozzarella, cheddar peynirleri gibi bazı peynirlerin olgunlaşması bakterilerle oluyor, bu çeşit peynirler probiyotik ve K2 vitamini içerir. Bu açıdan peynir çok besleyici bir yiyecektir.

Hiç yorum yok

Mucize iksirler bloğumuzda Uzmanların tariflerini sizlerle paylaşıyoruz. Uzmanların sitemizle hiçbir bağlantıları yoktur. Bu nedenle Burada yayınlanan tarifler hakkında daha fazla bilgiyi uzmanların kendilerinden alabilirsiniz.

Sitemizde kürleri yayınlanan İbrahim Saraçoğlu, Ahmet Maranki Suna Dumankaya gibi Uzmanlara sorularınızı kendilerine ait web sitelerinden sorunuz.